torsdag 16 juni 2011

Alltid en orkan i hälarna, Aldrig kunnat stanna nånstans

Här sitter jag på bussen på väg till Stockholm och fick nått värstingryck.. "Nä men man kanske ska ta och borsta bort lite damm och dra igång bloggen igen som har legat i koma jag vet inte hur länge?!" Jepp så får det bli, ska ju trots allt genomgå min första sommar i huvudstaden nu och det kan faktiskt vara roligt att ha det dokumenterat någonstans :)


Det har hunnit hända en hel del sen senast; bland annat har jag nu avklarat mitt första halvår i Kalmar på turismekonomprogrammet, kuggningsfritt både vad gäller tentor och inlämningar. Vem hade trott att det skulle flyta på så bra för en flummig frissa som inte pluggat sen hon gick ut gymnasiet :P Det har varit ett grymt halvår och man har fått lära känna en hel hög med underbara människor. Ser fram emot att träffa er alla till höst igen!
Dessvärre blev jag nu tvungen att lämna mitt suveräna bartenderjobb på Vallen i sommar, men och andra sidan har jag fått jobb på en helmysig frisörsalong i Stockholm istället, och det är ju inte helt fel det heller :D


En annan sjuk grej som hänt är att jag blivit antagen till Univeristy of Macau till våren, vilket innebär att jag kommer dra till Macau efter jul för ett halvårs utlandsstudier, how freaking awesome is that?!
Men just nu ser jag i alla fall fram emot en oslagbar sommar i Stockholm och idag ska jag på tre lägenhetsvisningar varav två ligger ute på vackra Lidingö. Hoppas man hittar någon man gillar :)


Puss/ML

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar